Power Sport

W kuchni i przy stole – warsztaty savoir-vivre dla firm

W kuchni i przy stole – warsztaty savoir-vivre dla firm

admin 2 października, 2012 0 Comments
receW trakcie warsztatów pracownicy stają się zespołem, który ma od „A” do „Z” zaplanować i przygotować określonego typu przyjęcie, czuwać nad jego sprawnym przebiegiem, a także dbać o to, aby goście, w szczególności honorowi – „ważni klienci” byli zachwyceni.

Czas trwania warsztatów ustala się indywidualnie. Przy wersji najdłuższej wspólny posiłek traktowany jako spotkanie towarzyskie i szkolenie praktyczne.


W trakcie spotkania uczestnicy mają za zadanie:

  1. Wybór celu posiłku, typu posiłku, jego miejsca i czasu (charakterystyka posiłków od najbardziej oficjalnych przyjęć typu przyjęcie bufetowe, koktajl, lampka wina, herbata, uroczysty obiad zasiadany, bankiet po te mniej oficjalne typu przyjęcie w ogrodzie, biznesowe przyjęcie piżamowe czy biznesowe przyjęcie „na luzie” z „atrakcjami”) i zaplanowanie wszystkich jego elementów.
  2. Dobór typu serwisu (w jaki sposób potrawy be dąż podawane do stołu: czy będzie to serwis amerykański, familijny, rosyjski, angielski czy francuski lub stanowiący mieszaninę tych serwisów).
  3. Zaplanowanie menu (jakie na ten typ przyjęcia można podać potrawy, jakich nie można (również ze względu na różnego typu uczucia i emocje uczestników, ich uczulenia itp.; kolejność podawania potraw, ich gramatura, dobór napojów). Dobór typu serwisu (w jaki sposób potrawy be dąż podawane do stołu, czy będzie to serwis amerykański, familijny, rosyjski, angielski czy francuski lub stanowiący mieszaninę tych serwisów).
  4. W kuchni – sposób przygotowania potraw – między innymi porcjowanie mięs i warzyw przed ich przyrządzeniem.
  5. Przygotowanie miejsca i stołu – dekoracje wnętrza (lub otoczenia), oświetlenie, podkładka, obrus, nakrycia, półmiski, naczynia do napojów, sztućce, rozmieszczenie na stole, strefy stołu, dekoracja stołu.
  6. Przygotowanie obsługi kelnerskiej do przyjęcia.
  7. Elementy precedencji przy stole – zaplanowana liczba gości, usadzenie ich przy stole.
  8. Dojście gości do stołu, wydarzenia poprzedzające.
  9. Zachowanie gości przy stole (jedzenie, odchodzenie od stołu, nieprzewidziane wypadki), rozmowy small talk i rozmowy towarzyskie, ewentualnie rozmowa biznesowa – w którym monecie w jaki sposób)
  10. Toasty i przemówienia.
  11. Zakończenie przyjęcia.

    {loadposition svoire vivre}

Zgodnie z Państwa życzeniem akcent można położyć na wybrany punkt i jemu poświęcić większość czasu, np.: spożycie posiłku, które odbyłoby się po krótkiej części teoretycznej. W trakcie posiłku uczestnicy poznają prawidłowe zachowania, typowe wpadki i gafy, oraz rozwiązywanie problemów w trakcie najczęściej pojawiających się niespodziewanych sytuacji.

Inną propozycją jest spotkanie wokół tylko jednego elementu, np.:. zajęcia o charakterze pełnej humoru zabawy integracyjnej typu: „jak inni to źle robią”, a ja można to zrobić profesjonalnie i perfekcyjnie,  oraz jak błyskawicznie przygotować przyjęcie, które zachwyci naszych klientów.