Power Sport

press logo

Siła marki sponsora i autora wydarzenia/działania kulturalnego /Magazyn Press/

press logoJaką strategię waszym zdaniem trzeba przyjąć, aby marka wydarzenia/instytucji kultury nie przyćmiła sponsora? Jakie działania, sposoby warto wykorzystać?

Dobra współpraca, która obu stronom, zarówno sponsorowi jak i autorowi wydarzenia przyniesie korzyści, wiąże się z dobrze przemyślaną strategią i polityką marketingową. Już na samym początku trzeba jasno ustalić kto jest kim i jakie założenia, w ramach organizacji danego wydarzenia, chcemy zrealizować.

Niezwykle ważna jest dobra komunikacja, ścisła współpraca i umowa pomiędzy zaangażowanymi podmiotami. Dzięki temu wydobędziemy i realizujemy wszystko co najlepsze dla zaangażowanych partnerów. Wydaje mi się, że instytucje kultury w naszym kraju, mają ciągle dość tradycyjne, żeby nie powiedzieć „przestarzałe” podejście do organizacji i promocji wydarzeń. Oczywiście to się zmienia i coraz częściej pojawiają się świeże pomysły i realizacje. Często zdarza się jednak, że to sponsor, który działa z pomocą nowych technologii, agencji eventowej, ma swój dział PR, osiąga lepsze rezultaty i korzyści, jeśli chodzi o nagłośnienie imprezy niż autor czy instytucja kultury.

 

event hands

 

Jaki trend w sponsoringu kultury można obecnie zauważyć, czy coś jest już passe, a jakie działania wciąż pomagają marce?

 

Jeśli chodzi o instytucję kultury, to w działaniach marketingowych, moim idolem jest Muzeum Powstania Warszawskiego. Organizują różnego rodzaju akcje, konkursy, koncerty, korzystają z najnowszych technologii, aktywnie wykorzystują powierzchnię muzeum dla zewnętrznego finansowania np. promocje książek i płyt, akcje wakacyjne. Wszystko co przyciąga turystów/grupy zdecydowanie pomaga marce, np. ciekawe wydarzenia z wykorzystaniem nowych technologii lub takie w których uczestniczą znane i lubiane osoby. Marce zdecydowanie nie pomagają, np. stare banery wiszące od lat w tym samym miejscu, działania niespójne z komunikacją, niedostateczne zaangażowanie marketingu i PR w działania z instytucją kultury.

 

Dla magazynu Press mówiła Olga Krzemińska – Zasadzka Managing Director Agencji Power

Kategorie

Tagi

Ostatnie wpisy

1
Trzy medale na MWP.
5 maja, 2024
2
Costa del Sol –.
19 stycznia, 2024
3
4
5
6
7
Czas odbudować relacje. Jak.
2 listopada, 2021
8
POWER Digital events
13 maja, 2021
9
Event online z POWER
13 maja, 2021
10
Jakie są wady i.
11 stycznia, 2021
11
Turkey – exoticism on.
18 stycznia, 2017
12
Bansko – the birth.
18 stycznia, 2017
13
Three Valleys – 600km.
16 stycznia, 2017
14
Vallnord and Grandv alira.
16 stycznia, 2017
15
Maso Corto – a.
16 stycznia, 2017
16
Dolomiti Superski – an.
16 stycznia, 2017
17
Slovakian Tatra Mountains –.
16 stycznia, 2017
18
Sankt Moritz – Swiss.
16 stycznia, 2017
19
Zillertal – in the.
16 stycznia, 2017
20
Eventy, imprezy zimowe –.
7 listopada, 2015
21
Atrakcje zimowe dla firm.
4 września, 2015
22
23
24
Christmas Party – “Christmas.
22 października, 2012
25
Theme evening – Event.
6 lutego, 2012
26
James Bond evening Warsaw.
2 stycznia, 2012
27
28
Freeride / Freesking /.
23 sierpnia, 2011
29
Firmowe wyjazdy narciarskie i.
22 sierpnia, 2011
30
31
Incentive w Polsce –.
19 sierpnia, 2011
32
33
34
35
Wyjazdy firmowe na narty
4 lutego, 2011
36
37
Gale, bale i bankiety.
4 stycznia, 2011
38
Japanese Event – theme.
21 października, 2010
39
40
Wyjazdy firmowe narciarskie i.
25 sierpnia, 2010
41
Wrack Garage, Car building,.
16 czerwca, 2010
42
Automobile events
16 czerwca, 2010
43
44
Ludzie są kluczem do.
13 maja, 2025
45
„Padel Play & Travel:.
28 stycznia, 2025