Power Sport

Program motywacji pracowników i Kluczowych Klientów /Gazeta Finansowa/

Program motywacji pracowników i Kluczowych Klientów /Gazeta Finansowa/

admin 20 maja, 2014 0 Comments
Gazeta FinansowaJakie programy motywacyjne stosują firmy dla swoich pracowników? Czy umożliwienie pracownikom dostępu do obiektów sportowych, prywatnej opieki medycznej, ciepłego i dobrego posiłku wpływa na dobre samopoczucie w pracy?
 

Zdecydowanie tak. Rozbudowane systemy motywacyjne stały się już standardem w większości polskich firm. Możliwościami przystąpienia do różnorodnych programów benefitowych kandydaci są kuszeni już na etapie rozmów rekrutacyjnych. Pracodawcy obiecują i w zależności od branży, misji i wizji firmy przygotowują różnorodne pakiety, które są atrakcyjne dla ich pracowników.

Najczęściej spotykamy się z 1) organizowaniem przez firmę wyjazdów motywacyjnych /incentive/, 2) korzystaniem z systemu kart/abonamentów sportowych, a także 3) pakiety medyczne. Wszystkie inne świadczenia np.: karty rabatowe na posiłki, wyjścia do kina, zniżki na wyjazdy indywidualne, karty dostępów do salonów kosmetycznych są mniej popularne wśród pracowników stąd też firmy korzystają z nich zdecydowanie rzadziej.


Dobry pracownik, to zmotywowany pracownik – wyjazdy incentive

 Olga Krzemińska-Zasadzka Managing Director Agencja POWER /dawniej PowerSport/Jak mawiał Napoleon Hill: Wygrywa tylko ten, kto ma jasno określony cel i nieodparte pragnienie, aby go osiągnąć. W dzisiejszych czasach firmy, świadome tego iż muszą zatrzymać u siebie najlepszych pracowników czy klientów, nieustannie poszukują sposobów na podniesienie efektywności sprzedaży, zwiększenie zaangażowania pracowników i zadowolenia klientów. Na czoło świadczeń, które z powodzeniem odpowiadają na wszystkie w/w potrzeby wysuwają się wyjazdy incentive. Podróże motywacyjne łączące w sobie program turystyczny z zadaniami organizowanymi w niecodziennych miejscach i okolicznościach to zdecydowanie dobra inwestycja, a wrażenia i wspomnienia pozostające po wyjeździe niejednokrotnie okazują się bardziej skuteczne niż nagrody finansowe czy rzeczowe. W przypadku wyjazdów organizowanych dla pracowników incentive to nie tylko skuteczna forma motywowania przez zabawę i wypoczynek, ale również doskonały czas na usprawnienie komunikacji w firmie. Podczas wspólnego wyjazdu relacje, a co za tym idzie komunikacja są swobodniejsze, dlatego zdecydowanie warto wykorzystać ten moment na szczere rozmowy. Dobrze zorganizowany incentive to już zaczątek sprzedaży na następny sezon, a pracownik zadowolony z wyjazdu zyskuje na efektywności. Jak zorganizować wyjazd, który przyniesie nam finansową korzyść? Przede wszystkim ważne jest, aby był on spójny ze strategią firmy i miał bardzo jasno i konkretnie określony cel.


Sport to zdrowie – karty i abonamenty sportowe

Pakiety sportowe to jedno z najczęściej i najchętniej wybieranych przez pracowników świadczeń pozapłacowych. Nie możemy nie zauważyć, że uprawianie różnego rodzaju sportów poza aspektem fizycznym ma również ogromne przełożenie na nasze samopoczucie. W zależności od polityki firmy, pracownicy mogą otrzymywać karty sportowe zupełnie za darmo lub dopłacając określoną z góry kwotę, która i tak zazwyczaj jest bardzo okazyjna. Uczęszczając na zajęcia sportowe pracownik, odreagowuje stres, polepsza swoją kondycję fizyczną, a także motywuje się do dalszej pracy. Z myślą o perspektywach własnej firmy warto pomyśleć o rozwoju jej pracowników i to nie tylko tym zawodowym. Dobra kondycja fizyczna i psychiczna wyraźnie przekłada się na zaangażowanie ze strony pracownika, a przecież jego indywidualne podejście i wkład w pracę decyduje o sukcesie całego zespołu i firmy.

W zdrowym ciele zdrowy duch – pakiety medyczne

Popularność pakietów medycznych w naszym kraju to zdecydowana odpowiedz na słabo zorganizowany system zdrowotny. Pracownik objęty abonamentem medycznym czuje się bezpieczniej, szczególnie gdy również jego rodzina może z niego korzystać. Zwiększanie poczucie bezpieczeństwa skutecznie wiąże pracownika z firmą dla której pracuje. Korzyści płynące z takiego dodatkowego programu motywacyjnego, udostępnianego przez pracodawcę, są oczywiste: zamiast stać w długich kolejkach do lekarzy w przychodniach NFZ, ma on prawo do leczenia w prywatnej klinice, gdzie będzie mógł szybko i skutecznie przeprowadzić badania oraz poddać się leczeniu, jeśli zajdzie taka konieczność. Dla pracodawcy taka sytuacja również jest korzystna – udowodniono, że ludzie bardzo niechętnie zmieniają swoich lekarzy. Dlatego jeżeli pracownik zacznie korzystać z opieki medycznej w prywatnej służbie zdrowia, trudno będzie mu z takiej możliwości zrezygnować. Pakiety dla pracowników to również bardzo ważny sygnał psychologiczny dla pracownika. Zauważa on wtedy, że jest szanowany i że jego praca jest doceniana. Pracodawcy często różnicują zakres abonamentu w zależności od stanowiska czy stażu pracy, wyróżniając w ten sposób osiągnięcia czy też nagradzając lojalność.


Podsumujmy więc

Systemy motywacyjne są coraz częściej doceniane w naszym kraju, a pracodawcy są zgodni, iż poczynione inwestycje przekładają się bezpośrednio na pozytywną atmosferę w pracy, wzrost zaangażowania i efektywności pracowników, zwiększenie sprzedaży i wiele innych. Dodatkowe świadczenia ze strony pracodawców powinny stanowić źródło satysfakcji, nie tylko w kwestiach finansowych, ale także w zakresie rozwoju indywidualnego, który coraz częściej decyduje o zaangażowaniu osób zatrudnionych oraz postrzeganiu przez nich pracodawców. Poza ciekawą ofertą, istotnym aspektem jest także możliwość samodzielnego wyboru zakresu świadczeń, z których pracownik chce skorzystać. Taki wariant dodatkowych form gratyfikacji nie tylko wpływa pozytywnie na samopoczucie osób zatrudnionych, ale również na ich relacje z przełożonymi.

Olga Krzemińska-Zasadzka
Managing Director
Agencja POWER /dawniej PowerSport/

źródło: Gazeta finansowa online