Power Sport

płatności w branży eventowej

Podsumowanie ankiet dotyczących płatności w branży eventowej

płatności w branży eventowejJako Stowarzyszenie Branży Eventowej, której PowerSport jest członkiem, w dniu 27 września 2012 r. skierowaliśmy do Was prośbę o wypełnienia ankiet dotyczących płatności w branży eventowej.

W celu uzyskania jak najdokładniejszych wyników obrazujących zjawisko płatności w branży stworzyliśmy 4 różne ankiety, które skierowaliśmy do Klientów, Agencji Eventowych i Incentive, Miejsc/Obiektów/ oraz Podwykonawców.

W ciągu czterech dni w Ankiecie wzięło udział ponad 100 osób, co pokazuje jak bardzo bliski jest nam wszystkim ten temat.

Poniżej przedstawiamy zebrane wyniki.

Zacznę od naszych Klientów.
Klienci biorący udział w ankiecie najczęściej realizują do 50 eventów i wyjazdów rocznie. 36 % z nich podczas realizacji wydarzeń korzysta z pomocy agencji eventowych i Incentive. Zapytani o wzór umowy, Klienci odpowiadają, że bywa z tym różnie. Czasem więc przekazują swój wzór umowy, a czasem korzystają z wzoru agencji. Większość Klientów deklaruje, że skłonni są do negocjacji zawieranych umów. W 36 % przypadków Klienci deklarują zaliczki dla Agencji, a co do płatności przyznają, że realizują je bardzo indywidualnie.

Agencje eventowe i Incentive.
Ponad 40 różnych agencji wypowiedziało się na wskazany w ankiecie temat. 40 % z nich realizuje do 50 eventów rocznie, 42 %  ponad 50 eventów rocznie, 8% ponad 100 eventów rocznie. Możemy więc przyjąć, że ankietę wypełniły największe agencje istniejące na rynku.

W 47% agencje otrzymują zaliczki na realizowane eventy. Najczęściej korzystają ze swojego wzoru umowy i są skłonne do negocjacji jej warunków. Najwięcej agencji deklaruje, że otrzymuje płatność końcową do 14 dni po realizacji. 60% agencji spotkało się z terminem płatności powyżej 30 dni. Szkoda, że nie zbadaliśmy czy brali udział w takich przetargach

Miejsca eventowe –
hotele, restauracje, kawiarnie, kluby
Biorący udział w ankiecie to instytucje realizujące do 50 i ponad 100 eventów rocznie. Około 50 % wydarzeń obiekty realizują za pośrednictwem agencji, a przy podpisywaniu umów korzystają głównie ze swojego wzoru umowy. Właściciele obiektów są skłonni do negocjacji umów, przed realizowanym eventem pobierają zaliczki, a termin płatności faktury końcowej określają jako 14 dni.

Zostali nam Podwykonawcy:
Większość badanych realizuje od 50 do 100 eventów rocznie. Większość otrzymuje zaliczkę i korzysta ze swojego wzoru umowy. 32% z ankietowanych otrzymuje płatność w 14 dni, a 28%, więc bardzo dużo, powyżej 30 dni.

Jak wyglądają płatności w branży eventowej?Podsumowując:

Wszystkie strony jednogłośnie zadeklarowały, że są w stanie negocjować warunki płatności. Korzystajmy więc z tego i prośmy Klientów o dostosowanie warunków płatności do możliwości małej i średniej wielkości firmy.

Drodzy Klienci, postarajcie się brać pod uwagę, fakt, że często zdarza nam się realizować jednocześnie kilka eventów i wyjazdów, a co za tym idzie jako małe i średnie firmy nie jesteśmy w stanie finansować Państwa, dużych przedsięwzięć.

Załączam wyniki naszych badań

Do zobaczenia na kolejnych realizacjach
Olga Krzemińska /PowerSport, Stowarzyszenie Branży Eventowej/

Kategorie

Tagi

Ostatnie wpisy

1
Trzy medale na MWP.
5 maja, 2024
2
Costa del Sol –.
19 stycznia, 2024
3
4
5
6
7
Czas odbudować relacje. Jak.
2 listopada, 2021
8
POWER Digital events
13 maja, 2021
9
Event online z POWER
13 maja, 2021
10
Jakie są wady i.
11 stycznia, 2021
11
Turkey – exoticism on.
18 stycznia, 2017
12
Bansko – the birth.
18 stycznia, 2017
13
Three Valleys – 600km.
16 stycznia, 2017
14
Vallnord and Grandv alira.
16 stycznia, 2017
15
Maso Corto – a.
16 stycznia, 2017
16
Dolomiti Superski – an.
16 stycznia, 2017
17
Slovakian Tatra Mountains –.
16 stycznia, 2017
18
Sankt Moritz – Swiss.
16 stycznia, 2017
19
Zillertal – in the.
16 stycznia, 2017
20
Eventy, imprezy zimowe –.
7 listopada, 2015
21
Atrakcje zimowe dla firm.
4 września, 2015
22
23
24
Christmas Party – “Christmas.
22 października, 2012
25
Theme evening – Event.
6 lutego, 2012
26
James Bond evening Warsaw.
2 stycznia, 2012
27
28
Freeride / Freesking /.
23 sierpnia, 2011
29
Firmowe wyjazdy narciarskie i.
22 sierpnia, 2011
30
31
Incentive w Polsce –.
19 sierpnia, 2011
32
33
34
35
Wyjazdy firmowe na narty
4 lutego, 2011
36
37
Gale, bale i bankiety.
4 stycznia, 2011
38
Japanese Event – theme.
21 października, 2010
39
40
Wyjazdy firmowe narciarskie i.
25 sierpnia, 2010
41
Wrack Garage, Car building,.
16 czerwca, 2010
42
Automobile events
16 czerwca, 2010
43
44
Ludzie są kluczem do.
13 maja, 2025
45
„Padel Play & Travel:.
28 stycznia, 2025