Stowarzyszenia branżowe działające na rzecz rynku eventowego w Polsce organizują wspólnie pierwszy Meetings Week Poland.
Tydzień, podczas którego zostaną zorganizowane konferencje, szkolenia i eventy ma realizować przede wszystkim cele edukacyjne, ale będzie także okazją do networkingu, rozmów o branży, jej promocji i współpracy z innymi sektorami.
Meetings Week Poland 2013 to inicjatywa, która we wspólnym działaniu połączyła MPI Poland, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel oraz Szkołę Główną Turystyki i Rekreacji w Warszawie (organizującą projekt z edukacyjnego portfolio międzynarodowego stowarzyszenia Site – Society of Incentive and Travel Executives).
Idea tygodnia spotkań to połączenie w ciągu kilku dni szkoleń, warsztatów i konferencji, wyspecjalizowanych w danym segmencie branży spotkań oraz wydarzeń, które służyć mają networkingowi i nawiązywaniu relacji B2B.
Program tygodnia pokazuje różnorodność narzędzi, jakie branża spotkań dostarcza klientom oraz obszarów, w jakich realizuje biznesowe cele swoich zleceniodawców. Mimo że rynek wyspecjalizowany w organizacji konferencji, kongresów, eventów korporacyjnych, wydarzeń masowych czy incentive travel jest w Polsce dość młody – bo pierwsze profesjonalne firmy w tym segmencie powstały w latach 90. – to jest już nie tylko mocno osadzony w międzynarodowym kontekście, ale także dojrzały, w coraz większym stopniu usystematyzowany i efektywny z punktu widzenia biznesu.
– Meetings Week Poland 2013 ukazuje dojrzałość naszej branży w Polsce w skali międzynarodowej. Poprzez tę inicjatywę chcemy pokazać także, jak funkcjonuje ten rynek, jak jest istotny w różnego rodzaju działaniach korporacji czy instytucji i jak często ma bardzo duży wpływ na efekty marketingowe, promocyjne, sprzedażowe czy też na funkcjonowanie zespołów naszych klientów – mówi Wojciech Liszka, prezes MPI Poland, organizacji, która zainicjowała przedsięwzięcie.
Podstawą decyzji o realizacji tego projektu było porozumienie marketingowe stowarzyszeń, zmierzające m.in. do uzyskania efektu skali oraz skupienia w jednym czasie osób odpowiedzialnych za realizację różnego rodzaju wydarzeń. Organizatorzy kierują zaproszenie do udziału w Meetings Week Poland 2013 do przedstawicieli działów marketingu, HR, PR, sprzedaży, zakupów, osób odpowiedzialnych za organizację wydarzeń w firmach i instytucjach, agencji działających w sektorze spotkań, przedstawicieli dostawców jak m.in. hoteli, firm multimedialnych, cateringowych, przewoźników, oraz dziennikarzy.
W ramach Meetings Week Poland 2013, który potrwa od 19 do 22 marca w Warszawie odbędą się:
• Akademia SOIT „Jak profesjonalnie improwizować – czyli warsztat kreatywnego myślenia w biznesie” (19 marca, organizator Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel)
Warsztat odbędzie się w Centrum Kartingowo-Biznesowym GrandPrix w Warszawie. Spotkanie odbędzie się w ramach Meetings Week Poland. Koszt uczestnictwa: członkowie SOIT – 399 zł, uczestnicy innych spotkań podczas Meetings Week Poland – 399 zł, pozostali uczestnicy – 499 zł.
Kontakt: Justyna Skubis, dyrektor zarządzająca SOIT, justyna.skubis@soit.net.pl
• EventCamp Biz „Event na akord – czyli o evencie zza kulis estrady: scena, muzyka, publiczność i gwiazdy” (20 marca, organizator Stowarzyszenie Branży Eventowej)
Program i koszt udziału w EventCamp Biz
Kontakt: Magdalena Jabłońska, dyrektor zarządzająca SBE, magdalena.jablonska@sbe.org.pl
• Szkolenie Certified Incentive Specialist, które kończy uzyskanie międzynarodowego certyfikatu w zakresie realizacji podróży motywacyjnych (20-21 marca, organizator Society of Incentive and Travel Executives, Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji)
Program i koszt udziału w szkoleniu
Kontakt: Kontakt: Krzysztof Celuch, prorektor Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji w Warszawie, k.celuch@vistula.edu.pl
• Wieczór stowarzyszeń – Gala inauguracyjna Meetings Week Poland 2013 (20 marca, organizator Stowarzyszenie Branży Eventowej)
Miejsce: Restauracja aleje3, Muzeum Narodowe, al. Jerozolimskie 3
Godzina: 20:00
RSVP: patrycja.cieslak@sbe.org.pl
Dress code: casual
• Biznes mikser „Tworzenie warunków społecznych i gospodarczych dla rozwoju przemysłu spotkań w Polsce” (21 marca, organizator Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce).
Program i koszt udziału w spotkaniu
Kontakt: biuro@skkp.org.pl
• Ogólnopolskie spotkanie convention bureaux (21 marca, organizator Poland Convention Bureau, spotkanie zamknięte)
• MPI Poland Spring Meeting „Zbuduj zespół swoich marzeń. Utrzymaj najlepszych ludzi na lata” (22 marca, organizator MPI Poland)
Program i koszt udziału w spotkaniu
Kontakt: Monika Wąs, wiceprezes ds. komunikacji, mwas@mpiweb.pl
• Walne zgromadzenie zarządu MPI Poland (22 marca, organizator MPI Poland)
• Konferencja IMEX/ MPI/ MCI Future Leadres Forum Warsaw (22 marca, organizatorzy Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji, MPI Poland, IMEX, MCI)
Kontakt: Krzysztof Celuch, prorektor Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji w Warszawie, k.celuch@vistula.edu.pl
Projekt wielodniowej konferencji pod hasłem Meetings Week Poland został zainicjowany przez MPI Poland podczas debaty stowarzyszeń branżowych, która odbyła się w ramach targów ITM Warsaw, 24 stycznia 2013 r.
Dla uczestników więcej niż jednego spotkania w ramach Meetings Week Poland 2013 organizatorzy przygotowali system rabatów.
Portal EventMapa.pl objął wydarzenie patronatem medialnym.
Biuro Prasowe Meetings Week Poland 2013 prowadzi MeetingPlanner.pl.
źródło: http://www.eventmapa.pl