
Drugi to zdolności przywódcze, niezbędne do sprawnego kierowania załogą. Nawet najkrótszy rejs można z powodzeniem porównać do projektu czy przedsięwzięcia prowadzonego w firmie. Poczynając od etapu planowania, poprzez jego realizację i bieżącą kontrolę, aż po szczęśliwe zacumowanie w porcie docelowym. Ponadto, przez całą drogę należy czuwać nad sprawną pracą zespołu, rozwiązywać konflikty, a także dbać o ogólną atmosferę panującą na pokładzie. Taka forma sprawdza się również doskonale jako narzędzie do budowania i umacniania relacji w grupie.
W ocenie jednego z takich szkoleń Grzegorz Łyś pisze: Najlepsze testy i treningi psychologiczne nie powiedzą tyle o ludziach i relacjach między nimi, ile nawet krótki rejs na małym jachcie. Zwłaszcza gdy silnie wieje…
[Łyś G. (25.04.2008). Firma pod żaglami. Rzeczpospolita, s. 4.]
Szkolenie, warsztaty, wykłady:
Na pokładzie możliwe jest zorganizowanie szkoleń z dziedziny żeglarstwa – podstawy nawigacji, meteorologii. Grupa może zabrać także własnego trenera, który przeprowadzi program szkolenia biznesowego lub menedżerskiego w specjalnie przygotowanej sali wykładowo-konferencyjnej lub – w słoneczną pogodę – na przestronnym pokładzie. Ponadto, ożaglowanie rejowe Fryderyka Chopina stwarza niepowtarzalne możliwości organizacji ćwiczeń z zakresu budowania zespołu – praca na masztach i przy linach podczas stawiania i zrzucania żagli to doskonały poligon dla kreatywnego coach’a.
{loadposition Incentive Chopin}
Wyżywienie i zakwaterowanie:
Jednorazowo na pokład możemy przyjąć 30 uczestników. W wyjątkowych sytuacjach możliwe jest zakwaterowanie dodatkowo trenera lub osoby wskazane przez organizatora. Uczestnicy rejsu zakwaterowani są w dziesięciu trzyosobowych kabinach. Do dyspozycji otrzymują w pełni wyposażone sanitariaty i prysznice. Wyżywienie obejmuje trzy posiłki dziennie, serwowane przez zawodowego kucharza i przygotowane z najwyższej jakości produktów.
Terminy i ceny:
11.10 – 22.10.2012 (12 dni), trasa: Szczecin → Amsterdam,
23.10 – 04.11.2012 (13 dni), trasa: Amsterdam → Lizbona,
Cena zawiera: wyżywienie, zakwaterowanie, opiekę załogi zawodowej żaglowca, paliwo do silnika głównego i agregatów prądotwórczych w ilości 400 litrów na dobę, napoje przez całą dobę.
Cena nie zawiera: kosztów dojazdu do portów zaokrętowania i wyokrętowania, ubezpieczenia NNW (obligatoryjne), opłat portowych, paliwa zużytego ponad normę, napojów gazowanych i alkoholowych.