Grupa zostanie powitana przez prowadzącego na terenie hotelu.
Następnie odbędzie się podział na zespoły i odprawa.
Prowadzący opowie w skrócie o celu jaki przyświeca grze terenowej.
Następnie każdy zespół otrzyma materiały, w których znajdzie się regulamin, karta zespołu, opis zadań, oraz mieszek ze złotymi monetami.
Gry terenowe – Gry miejskie
Celem gry jest zdobycie możliwie największej ilości złotych monet.
W tym celu należy odszukać 15-20 punktów zlokalizowanych w lesie, wokół hotelu.
Współrzędne punktów wprowadzone są do urządzenia GPS (każdy zespół otrzymuje jedno urządzenie).
Po dotarciu do danego miejsca, zespół będzie musiał wykonać dodatkowe zadanie.
Będą to zadania kartograficzne, matematyczne, logiczne i nietypowe.
Wykonanie zadania umożliwi odszukanie skrzyneczki z numerem, który należy zapisać na karcie w odpowiedniej kolumnie.
Uzupełnienie wszystkich współrzędnych pozwoli odszukać skarb – skrzynię ze złotymi monetami.
Gry terenowa, Ggr miejskie
Bezpośrednia rywalizacja
W trakcie trwania gry zespoły będą mogły nawiązać ze sobą bezpośrednią rywalizację.
Rywalizacja będzie się odbywała na zasadach gry „Nożyce – Papier – Kamień”.
Każdy z uczestników podczas odprawy wylosuje indywidualną kartę z symbolem (papier, nożyce lub kamień).
Zespoły które decydują się na rywalizację ustawiają się w szeregu naprzeciw siebie, a następnie każdy uczestnik wyciąga indywidualną kartę.
Następuje podliczenie punktów i rozliczenie w złocie.
Wędrowcy
Na terenie gry będzie można napotkać tajemniczych wędrowców.
Będą to osoby oferujące różne usługi.
Zespoły będą mogły zadecydować, czy chcą z nich skorzystać.
Każda usługa będzie ryzykowna (możliwość zarobku lub straty)
- Gra w kości – hazard uliczny.
- Staruszka potrzebująca pomocy (za pomoc będzie można otrzymać pieniądze lub podziękowanie).
- Handlarz sprzedający sztabki złota (możliwość wymiany w banku na monety). Każda sztabka posiada numer seryjny weryfikowalny w banku. 20 % sztabek jest sfałszowanych. Zakup jest ryzykowny jednak może okazać się opłacalny ponieważ sztabka jest tania.
- Traper mogący pomóc w odszukaniu skrzynek ( może okazać się oszustem, który ucieknie z pieniędzmi nie udzielając pomocy).
- 3 karty – hazard uliczny.
- Osiłek – Osoba, która za pieniądze uczestniczy w walce z innym zespołem. Osiłek sprawia, że podczas walki każdy gracz ma dwie karty zamiast jednej (np. Papier + Kamień). Zwiększa to szanse wygranej zespołu.
Zespoły będą mogły ostrzegać się przed oszustami, będą także mogły wprowadzać się wzajemnie w błąd.
Złoto pewne jak w banku
Zespoły, które będą chciały zwiększyć swoje zyski będą mogły skorzystać z usług banku. Bank będzie instytucją w pełni wypłacalną i pewną. Zdeponowanie pieniędzy będzie skutkowało naliczaniem procentu, za każdą minutę. W banku będzie można także wymienić sztaby złota kupione od handlarza (po weryfikacji ich autentyczności).
Złoto dla zuchwałych
Na jednym z okolicznych drzew zostanie zawieszony mieszek złota. Aby go zdjąć, ktoś z zespołu będzie musiał zbudować na tyle wysoką wieżę ze skrzynek, aby dosięgnąć mieszka. Śmiałek będzie asekurowany za pomocą sprzętu alpinistycznego.
Podział terytorialny
Punkty zostaną rozmieszczone w taki sposób, aby możliwe było korzystanie ze skrótów. Wykorzystanie ich będzie płatne, a myto będzie zbierało trzech stróżów prawa.
Gra terenowa, Gra miejska
Podstawowe zalety:
• Możliwość organizacji w każdym miejscu w Polsce
• Możliwość organizacji w formie gry miejskiej lub terenowej
• Możliwość zajęcia grupy do 200 osób
• Niskie koszty organizacji